Translate the blog to your language

2009年3月25日 星期三

(6週) 送子鳥再度來敲門 Say Hi to Our New Baby

我剛從慈濟醫院回來,自己一個人,
這次去看婦產科,不是為了千千,
對,不是為了千千,是為了另外一個,
對,你沒看錯,我懷孕了!

話說我這一個月以來常常感覺千千吃不飽的樣子,左右邊都要吃,吃得不開心,
也很久沒有漲奶了,下腹常有漲漲的感覺,食慾變好,我以為是自己變胖了,

就在週二凌晨,餵完千千,我順便驗了一下,瞪大眼睛一看兩條線,喔~不會吧~
我馬上完全清醒了,
跳到老公身邊說:「ㄟ~我驗了!兩條線耶~」
老公:「恩........恭喜阿.......呼....呼...」
邱老爺繼續睡,
我不甘心地繼續問他:「什麼意思拉?!」

唉,為什麼連第二胎也是要這樣在凌晨發現然後公佈呢?

算一算大約是10週了吧!哇!我反應也太慢了,現在才發現懷孕,
於是今晚趕緊回慈濟找以前的醫生鑑定一下是不是真的。

呼~我從慈濟回來了,外面有點冷,騎車頭好痛阿~~

根據我提供的上次小紅時間,原本醫師算的也是10週,
並要求護士小姐準備給我媽媽手冊,
結果超音波一照,「咦~?!還蠻小的,大約是6週大小」
我:「阿?」
由於我餵母奶,排卵本來就會比較亂一些,所以不算太驚訝,
只是這次聽不到寶寶心跳,也拿不到手冊,只好等下一次囉~

醫生:又懷孕拉? ^__^
我:是阿~呵呵~
============照超音波=============
醫生:恩,不錯,準備生第二胎囉~
我:是喔!我本來還想會不會太近了。
醫生:不會拉~這樣可以了~早點生一生也好阿~八個月了~身體也恢復得差不多了。

醫生真是會說話鼓勵人,不過聽他這麼說,原本有些擔心的我也心安多了。


(6 week, 1cm)

Yes, I'm pregnant, AGAIN!
Just found out on Tuesday, went to the doctor on Wednesday.
In the past few weeks I could feel the changes in my body. Especially Evelyn seems never had enough when breastfeeding.

The new baby is 6 week big in my belly. Too small to hear the heartbeat. We really look forward to the new member to the home. Meanwhile, have to figure out how to handle two babies at a time. Wait, I have to figure out how to take care of Evelyn while pregnant. This is more urgent!

I was a little worried if this came too soon. If my body can handle this surprise.
But the doctor's response was very comforting. He said it's a good thing and right time for second baby now. It's been eight months since Evelyn was born and there's enough time for my body to recover from it.

I feel much better after coming back from the hospital. I know all things will go well. We'll figure it out. :)

3 則留言:

匿名 提到...

真的很恭喜你喔~
我想你們家比較好找
所以送子鳥很快就到了
我們家太難找到
所以............
它.....迷路了!
這胎要小千千的佛山無影腳喔~
別讓她在你肚肚上玩了~

匿名 提到...

恭喜邱家庭囉~
希望我家也可以在柔柔一歲之後
她的弟妹也緊跟著來報到
可以開始給千千的弟弟或美眉想名字了

Annie 提到...

Congratulations! I am so happy and excited for you!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails