Translate the blog to your language

2009年1月14日 星期三

(6m-1d) 千千新花招 Evelyn's New Tricks

明天千千就要滿六個月了!
就可以正式開始吃副食品囉~!

這個禮拜天,她開始了兩種新花招,
1. 嘟嘴噴口水:「噗~噗~噗~」
2. 空口嚼空氣:「嚼~嚼~嚼~」
(可惜每次我拿出相機要拍她就停了,瞪著相機看,所以目前還沒能捕捉到畫面。)

看她嚼的樣子,好像在正式宣告:「我可以吃副食品了嗎?」
我跟老公被逗的好開心。
昨晚我用電鍋煮了稀飯,挖上層的稀飯糊餵她吃一點,
千千得到爸媽的真傳,很愛吃,就算沒什麼味道也吃得很開心,
動作稍微慢一點她還不高興,不斷哼哼地要我趕快繼續餵。

昨晚也到家附近的愛的世界特賣會幫千千買新年裝,
目前的衣物實在仍不太能擋的住寒流,
剛好媽媽送我一張六千元的禮卡,讓我能幫千千血拼!
幫女兒買衣服真是開心,把自己無福消受的心情全部發洩出來,呵呵。
女孩子的衣服還是比較可愛多變,真好~
土城特賣會的場地蠻大的,衣服很多,挑到幾件實穿又好看的冬衣外套,我好滿足~

回家馬上將衣服洗一遍,
天冷乾燥的天氣有個好處,就是衣服乾的快。
今年春節要帶漂漂的千千出門收紅包囉~呵呵呵呵~


(特賣會的戰利品:粉紅小帽,戴上去後這個蘑菇頭,逗的她爹好開心)

p.s. 千千最近偶爾會不經意地發出「ma.ma..」的聲音唷~

Evelyn will be officially 6 months big by tomorrow!
Which means non-staple foods will be legal! YA!

This Sunday, she started two new tricks.
1. Watery "pooh~~"
2. Air Chewing
(Too bad she stops whenever she sees the camera. So I haven't been able to catch the scene yet.)

Seeing her chewing, seems to announce that "Am I qualified for real food yet?"
Leo and I are so pleased with her funny look.
Last night I made some rice soup and feed her with the upper soup with no rice.
Evelyn is just like her parents, she really can eat. Even with plain rice soup.
If I was slow at feeding her, she would protest with "ah...ah...".

Last night I went to the"Love's World" year end sale to shop for her new year clothes.
What we have right now wasn't really enough for this winter.
Thanks to mom's NT$6,000 gift card, I can shop for Evelyn.
It's so fun to shop for her, like I haven't done that for years.
Girls' clothes are way more cute and fun. NICE~

This Chinese New Year, I'll dress her up with fancy cute clothes to go out hunting for red envelopes! heheh

(The pink hat was from the sale.)

4 則留言:

WeiWen 提到...

hahaha 是很可愛!
但媽媽也不要覺得無福消受啦~

恭喜你們家小寶貝要六個月啦~~~
時間過的也可真快,不是嗎?

Amber(怡文) 提到...

千千姑娘真的是出落地越益標緻啊~~

匿名 提到...

看到千千戴粉紅小帽帽不禁大叫一聲:
好~~~~可~~~~愛~~~~喔~~~~
我和我家老爺也喜歡小女生
可以幫妹妹打扮的像barbie一樣的美麗

匿名 提到...

看了你在blog生產和懷孕的經過
真是太巨細靡遺了
看來雖然很痛
你的頭腦還是很清楚
你主菜一定很好吃
看妳先生在照片的樣子胖很多耶
結婚很幸福喔
你的女兒超可愛
現在你們在哪聚會阿
我看完你的blog覺得音樂超棒
還有感覺妳很用心在經營
整各畫面質感很棒
下次有機會交我用blog我還不會呢

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails