Translate the blog to your language

2009年1月9日 星期五

(5m24d) 千千陪課記 Sister Evelyn

昨天下午我跟千千接了一個任務,
是我跟千千一起出任務的第一次喔!

我在下午餵好千千後,出門搭公車,接著走到教堂,
沒錯,我們來幫傳教士姊妹們陪課,
剛接到邀請時,我有點驚訝,心想姊妹竟然不在意我必須帶著寶寶,
但同時我也想起,以前在加拿大傳教時,也曾經有兩次是教會裡的媽媽帶著小寶寶和我們分開工作,
當時看到她們帶著寶寶出現在我面前,雖也有些驚訝,但是她們臉上的愉快和沉著,讓我們也心安不少,的確,課程期間寶寶也真的很乖呢!

所以我有信心,覺得這次會很順利,
在公車上,千千小睡了一下,進入教堂才醒了過來,
而她就維持著好奇的表情,趴在我胸口,東看看西看看,一邊聽課(?),不斷打量著傳教士姊妹和慕道友,

我很喜歡這次的經驗,一方面我終於再度能陪傳教士工作,一方面能讓千千一起參與這樣的靈性活動,
相信千千也同樣感受到這次任務帶來的快樂。

Yesterday Evelyn and I got a mission. And it's a first mission for us together.

After feeding her, we first took the bus, then walked to the chapel.
Yes, we were there for sister missionaries' lesson with an investigator.
When I first got called, I was surprised that sisters wouldn't mind that I need to bring baby with me.
At the same time, I recalled that during my mission in Canada, it happened twice that a mother came to work with us with her baby along as well.
When I saw them with baby, despite of being surprised, I felt calm and secured by their excitement and confidence shown on face. Indeed, the babies were just very good the whole time.

That's why I know that it will go as smooth this time.
Evelyn took a nap on bus and woke up when we arrived chapel.
During the whole lesson, she was just laying on my chest or looking at others while listening(?) to the lesson.

I really enjoyed this experience. In a way I finally get to work with missionaries again, on the other hand we get Evelyn to join a good spiritual activity.
We believe that even she can feel the happiness from this special mission.

1 則留言:

Amber(怡文) 提到...

Good job, 千千! 從藹伶還在肚子裡到藹伶出生後,由於我和Charles事工的關係,讓藹伶有很多機會參與陪課和參加福音原則班課程,我真的很感謝有這些機會,我也真得覺得也因為有這些機會,使她有著不怕生的個性!我心裡也默默地希望在這樣潛移默化的影響下,孩子將來亦會培養自己的見證並樂於與人分享! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails