Translate the blog to your language

2009年9月7日 星期一

萎縮卵的人工流產紀錄 D&C Procedure

我經歷了人生的第一個手術!

自從確認這一胎是萎縮卵,我心裡幾乎是肯定它不會自然流掉,好像早已預知必須接受人工流產,就好像喜歡冒險嘗鮮的個性,期待新的事物一樣,不知天高地厚,竟有些些期待這一天的到來。

排定了週六早上的手術,這樣老公可以陪我、媽媽可以帶千千,週五晚上就在娘家舒舒服服的過夜,經過一夜禁食,早晨九點半就到手術室報到。

說我一點也不緊張是騙人的。

原本以為是做半身麻醉,即全程清醒地知道醫生在做什麼。但是當麻醉醫師對我們解說麻醉衛教時,我才驚喜的發現,原來會做全身麻醉阿!

也就是說,我進去睡個覺,一覺醒來就差不多可以回家了,真好! (我真是樂觀) 不知道麻醉醫師是否發現,當他說出全身麻醉時,我上揚的微笑嘴角。

報到後,我們坐在家屬等待區等了一會兒,原訂10:00的手術,到了快10:30才叫我進去換衣服,也許是醫師被前一個手術延誤到了吧。

換好衣服,頭戴綠色蘑菇帽的我,披著護士給我的熱被,坐在更衣室又等了近一小時,近乎睡著之際,就被叫醒帶往手術室。手術室牆上有個很大的電子鐘,我才知道原來已經11:28。

躺上手術台,一位溫柔的護士幫我裝上血壓計、心電板、點滴,一位男醫師幫我躺著的手術台裝上兩隻高腳,像生產用放腳的那種,一切都進行的很快很流暢,一邊聽著心電儀器傳來自己的心跳聲,我看見我的陳醫師走來跟我打招呼,輕拍我的手臂說:「思慧,放輕鬆,我們馬上就可以開始了喔!」護士才剛把麻醉藥打入點滴,我聽見另一位醫師說:藥打進去了嘛?護士回答:藥打進去了。我正想著是否該數秒,覺得有些暈眩,忽然我就不醒人事了。

醒來後,我已身處恢復室,是護士輕拍我把我叫醒的,牆上時鐘顯示12:30,已經過了一小時!我的頭很暈、有點輕微的噁心感,就跟麻醉醫師說得正常副作用一樣,不久護士再來幫我調整床,讓我斜躺,問我感覺如何,我說:感覺子宮在收縮,她說有幫我注射子宮收縮藥到點滴裡,幫助子宮復原。這感覺跟剛生完千千時的收縮很像,只是比較輕微。室溫較低會冷,護士也馬上拿熱被幫我蓋身體包頭,還有一個熱照燈照我的身體,真是超級週到。

大約一點多,已經在恢復室待了一個小時,可以回家了,護士才請老公進來接我。看著老公背著包包、手拿我的衣服鞋子,有些不知所措地跟著護士後面進來,我們都笑了,我的樣子應該也沒多好看。

醫生叮囑,因為麻醉的關係,兩天內都不可自行開車騎車。果然,回到家我繼續暈了一下午,到徬晚才覺得正常了些。

目前為止,我感覺身體恢復的不錯,肚子不會痛,今天回診醫師也表示很好,待兩週後再回去看檢體化驗報告囉。

I just had my first surgery.
(I'll just make it simple in English.)

Few weeks ago I was diagnosed early pregnancy failure, a blighted ovum. Doctor recommended to wait for two weeks and see if it would come out naturally like miscarriage otherwise a surgery, the D&C, will have to be done.

So I had prayed and waited for two weeks and nothing happened. No pain or blood, nothing! It seems I've already known that the surgery had to be done, like I really wanted to experience this new surgery stuff.

Last Saturday was the big day. Okay I was nervous. But luckily we found out it will be a general anaesthesia, which means I would just go to sleep and wouldn't feel a thing. That's exciting. Never had that before and always wanted to try.

Skip all the details. The surgery went very well. I woke up in a different room and rest for one hour before my husband came to pick me up for home. Poor guy, he had waited for 3 hours outside. The anaesthesia kept me dizzy for one day, other than that I feel very good.

This morning I went back to the hospital and my doctor told me the surgery was very successful. It's a simple surgery and only took 15 minutes to be done.
I haven't felt any unusual since then. I only need to return in two weeks to see the exam report.

2 則留言:

candy 提到...

手術順利人平安就好~

匿名 提到...

I also had the miscarriage situation same as you. The sac stopped to grow from six weeks pregnancy and inside has no fetus. I just completed the surgery two days ago and now resting at home. This is my first time pregnant but I believe that the God will give us the best in the near future. Add Oil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails