Translate the blog to your language

2009年2月5日 星期四

夢中高歌 Sing in the Dream

今晨我做了一個夢,
夢見我在類似大型運動場的場地,眾人面前,演唱一首優美的歌曲,
曲調的旋律優美而動人,輕柔而高亢,
獨自清唱的我,也為歌曲所散發出的訊息而感動,

現實生活中的我,已經無法再唱出高音域的旋律,
但是夢境中高聲歌唱的美好感覺,仍縈繞在我心底,

期待不久之後,待孩子大了一點,我能再度回到合唱團繼續歌唱,
即使是中低音域的二部和聲,仍不減音樂所能帶給我的撫慰。


This morning I had a dream.
Standing in front of a large crowd in a middle of a stadium, singing a beautiful song.
The melody was so beautiful and touching, soft and sonorous.
As I singing the solo, I was moved by the message brought by the melody.

In the real life, I can no longer sing high pitch.
But the wonderful feeling as singing in the dream, I can still feel it in me.

Maybe when baby get big, I can go back to the choir and sing.
Even back to mid-lower pitch as alto, the comfort that music can bring to me is no less.

沒有留言:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails